środa, 8 października 2014

JAK TO SIĘ CZŁOWIEK...

Jak to się człowiek szybko do wygody przyzwyczaja.

Haft matematyczny jest haftem wyszywanym na sztywnym papierze, czyli kartonie. Powstaje w wyniku przecinania się linii prostych tworzonych przez nici prowadzone według określonego schematu. 

Pierwsze obrazki wyszywałam na filcu i płótnie do drukarek atramentowych - ciężko było, bo dziurki schematu chowały się w miękkiej tkaninie, ale nie poddawałam się. W końcu zaczęłam wyszywać na kartonie i przepadłam. Praca idzie o wiele szybciej, choćby z tego ważnego względu, że dziurki schematu są cały czas dobrze widoczne, jednak od czasu do czasu lubię sobie utrudnić życie i wyszyć coś na filcu, czy tak jak ostatnio - na taśmie z kanwy. Przy pomocy dwustronnej taśmy klejącej lub kleju Magic naklejam materiał na karton z wydziurkowanym wzorem i haftuję (w początkach rysowałam też cienkopisem kropki na materiale, co nie było najlepszym pomysłem), a po wyhaftowaniu naklejam na bazę kartki. W przypadku zakładek tył podklejam cienkim filcem lub kartonem.

A teraz do rzeczy

Kliknij tutaj :-)


Oto już gotowa, podklejona czarnym filcem kocia zakładka, której fragment pokazywałam tydzień temu.




W uszach nadal Klaudiusz i Messalina Roberta Gravesa, a w dłoniach igła, nitka i filc.



Do następnego :-)

26 komentarzy:

  1. Kotek jest świetny! Myślę, że wyszywana zakładka do książki pięknie wyraża ideę Wspólnego Dziergania i Czytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będą jeżyki?
    Kocia zakłada fajowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Aniu :-)

      Będzie jeż, jeden.

      Usuń
  3. Wiedzialam, że to będzie fajny kot. A kolejna praca już wygląda ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  4. O - powstanie jeż! Będzie z pewnością śliczny :) Zakładka jest piękna! Nie wiedziałam, że haft matematyczny można wykorzystać do zrobienia zakładek, dotychczas widziałam go tylko na kartkach.
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Asiu :-)

      Tak, są też wzory na zakładki w hafcie matematycznym i możliwe, że je widziałaś, bo na kartkę też je można wykorzystać.

      Usuń
  5. Ślicznie wyszedł ten kotek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uroczy ten kotek! Na pewno z takim kompanem się dobrze czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna ta zakladka. Zycze powodzenia w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne kocisko! Na pewno umili niejedną lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś się przymierzałam do nauki haftu matematycznego, ale na przymiarkach się skończyło... ale Twój kot jest śliczny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-)

      Zima idzie, wieczory coraz dłuższe, można przymierzyć się jeszcze raz.

      Usuń
  10. Haft matematyczny wydaje się bardzo ciekawy i z tego co wiem, rzeczywiście nie jest trudny. Chyba będę musiała spróbować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, trudny nie jest, przynajmniej dla mnie, choć czasem i przy prostym wzorze można się zakręcić - wystarczy źle policzyć dziurki, ale na szczęście bardzo łatwo robi się poprawki.

      Usuń
  11. Bardzo pomysłowa zakładka
    Dziękujemy za udział w wyzwaniu
    DT Przyda-sie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)