środa, 15 marca 2017

SERDECZNA PROŚBA

Kliknij tutaj :-)

Bookmark Hearts - stitchingcards.com

Daria-Etoilee prosi o kartkowe wsparcie dla siedmioletniego Adasia, który walczy z rakiem nerki. Adres Adasia: 

Adam Dos Santos Guedes
Osiedle Konstytucji 3 Maja 35/46
63-200 Jarocin
 *
Momentami czuć już wiosnę, a dłuższy dzień powoduje, że mam nieco więcej energii, więc powoli zabieram się za wiosenne porządki. Zaczęłam od uaktualnienia listy książek, którą tworzę w ramach Wyzwania Czytelniczego 3650 stron, zorganizowanego przez Anię z Kreatywnej Jacewiczówki. Moja lista dostępna jest tutaj i na belce pod nagłówkiem bloga.

Kliknięcie w baner przenosi na stronę ze szczegółami wyzwania
Dopisałam do niej ostatnio przeczytane lektury szkolne mojej małej Siostrzenicy, uczennicy drugiej klasy podstawówki i jej starszego brata, czyli Drugogimnazjalisty. Dla przypomnienia są to: Dzieci z Bullerbyn Astrid Lindgren (380 stron), Dziecię elfów Hansa Christiana Andersena (32 strony), Nasza mama czarodziejka Joanny Papuzińskiej (46 stron), Krzyżacy Henryka Sienkiewicza (tom 1+tom 2=851 stron),  co w sumie daje 2328 przeczytanych stron, czyli jeszcze tylko trzy książki i 1332 strony i oba tegoroczne wyzwania czytelnicze, czyli to Ani, jak również moje prywatne 12 książek w 12 miesięcy, zaliczone i więcej w tym roku czytać nie będę musiała ;-)

Obecnie czytam:

Historia wewnętrzna.  Jelita - najbardziej fascynujący organ naszego ciała - Giulia Enders (304 strony)
Jeśli ktoś z Was czytał w dzieciństwie Cudowną maszynę : fantastyczne tajemnice ludzkiego ciała Luciano Sterpellone (jedna z najczęściej wypożyczanych przez mnie w dzieciństwie książek), to Historia wewnętrzna jest właśnie taką Cudowną maszyną, tyle że dotyczącą jednego konkretnego organu. Czyta się ją szybko, a niektóre fragmenty są tak sugestywne, że czytając o wyciskaniu kamieni z migdałków, oczyma wyobraźni zobaczyłam siebie próbującą wykonać tę czynność bezpośrednio nad książką - nie muszę chyba pisać, jaki może być efekt wkładania palców do gardła i że nad książką lepiej tego nie robić.

Do poczytania :-)

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko, pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Serduszka na Twojej kartce jeszcze raz napominają nam, że komuś nawet karteczka sprawi niepomierną radość. Znowu udana relacja o książce.Potrafisz pisać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Honorato :-)

      Jak już wspominałam, potrafię pisać tylko o tych książkach, które czymś mnie ujmą.

      Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  3. Co do książki czuję się zachęcona. Dopisuję do listy książek do przeczytania :) Lubię Twoje kartki. Każdej przyglądam się z podziwem, z jaką starannością i dokładnością jest zrobiona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję renczi :-)

      Cieszę się, że podobają Ci się moje kartki i że udało mi się zachęcić Cię do książki.

      Usuń
  4. Bardzo ładna karteczka. Lektury wymienione też kiedyś przeczytałam:) Muszę zajrzeć na te wyzwania książkowe. Wczoraj skończyłam książkę ,która miała 600 stron, kilka takich i po wyzwaniu by było. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)