środa, 7 czerwca 2017

MAJOWE BZY

Kliknij tutaj :-)



Kartkę tę mogłam zrobić dzięki uprzejmości Marty z Inspiracji Marty, która pod koniec kwietnia w odpowiedzi na mój komentarz do wpisu Bzy niespodziewanie obdarowała mnie takim bukiecikiem:


Choć bzy  robiło się szybko, łatwo i przyjemnie (i wystarczyły do tego najzwyklejsze biedronkowe flamastry), a Marta swoimi mailami bardzo motywowała mnie do spróbowania innej niż haft matematyczny techniki robienia kartek, to jednak nie jest to moja bajka - zdecydowanie lepiej czuję się z igłą i nitką w ręku, a komponowanie kartek najnormalniej w świecie mnie przerasta. Przyznam się Wam, że tak mi się te bzy spodobały, że trudno mi było rozstać się z nimi i żałowałam, że zamiast jednej dużej kartki, nie zrobiłam trzech małych z pojedynczymi gałązkami bzu przewiązanymi czerwoną wstążeczką. No cóż - mądra Polka po fakcie, ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, tylko trzeba się brać za kolejne hafty, bo niedługo nie będzie co pokazywać na blogu.

Książkowo powojenne dzieje mojego miasta: 
 
Dzieje Koszalina. T. 2, Po 1945 roku / pod red. nauk. Bogusława Polaka. -    Koszalin : Koszalińska Biblioteka Publiczna im. Joachima Lelewela przy współpracy Archiwum Państwowego, Muzeum, 2016.

Podobnie jak po wydaniu pierwszego tomu, tak i teraz pojawiły się krytyczne głosy dotyczące błędów w publikacji od niezgodności numeracji stron w spisie treści, czy fotografii nieadekwatnych do opisywanych wydarzeń, do pomijania niektórych faktów i wrażenia (również mojego), że wszystko było pisane na tak zwany odwal. Autorzy tłumaczą to brakami w źródłach, z których korzystali i obiecują wydanie erraty. Co do innych moich wrażeń, to chyba zacznę zgłębiać historię PRL, bo to ciekawe czasy były.

Do poczytania :-) 

2 komentarze:

  1. Poczułam zapach tych kwiatostanów bzu...Codziennie przechodzę obok tak ładnie kwitnącego dotychczas krzaku bzu i podziwiam go, a tu proszę, poczułaśm czego mi trzeba i mogę dalej się zachwycać u Ciebie na blogu.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Honorato za taki miły komentarz i ciszę się, że moje bzy przypadły Ci do gustu. Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń

Dziękuję :-)